Om/Klublivet og traditioner

På et af de skønneste steder i Kalundborg, på tangen Gisseløre, finder man den 100 år gamle Kalundborg Roklub. Herfra er der ikke langt til en tur i enten havkajak eller robåd i Kalundborg Fjord eller måske længere ud i Storebælt. I vandet ved roklubben træner vores kajakpolohold til at rykke op i den bedste division i Danmark. De træner og spiller sammen med spillere fra Holbæk. I klubbens daglige rofarvand træner flere af vores coastal-roere næsten dagligt, for stadig at kunne være med til DM og VM. Vores langdistance-roere træner deres 25 km distancer både i fjorden og på Tissø.

Klubben har ca. 130 medlemmer, nogle passive, andre meget aktive. Vi er en skønsom blanding af unge og gamle med en forkærlighed for aktiviteter på vandet. En gang om måneden mødes vi i klubben og hygger os med god mad.

Vores klubhus er stillet til rådighed af Kalundborg Kommune og vi skal selv passe det. Derfor er det vigtigt, at medlemmerne stiller op, når hus, bro og materiel skal vedligeholdes.

At være medlem af Kalundborg Roklub er ikke kun en sommeraktivitet; i vintersæsonen er der mulighed for træning i Kalundborg Svømmehal, enten med svømning, hvor de krævede svømmefærdigheder kan holdes ved lige, eller roning i kajakker (både havkajak og polokajak). I klubben er der mulighed for ergometertræning.